Pages

Selamat Datang ke blog penuh informasi saya, dapatkan info tentang Pendidikan Jasmani dan Kesihatan di sini.. =)

Teks2

Sabtu, 19 Mei 2012

Budaya

Budaya Pembelajaran


Selamat bertemu semula dan terima kasih kerana mengikuti penulisan blog saya

=)

Post kali ini saya akan menerangkan tentang budaya pembelajaran dalam pendidikan jasmani dan kesihatan. Di Malaysia sendiri, setiap silibus pasti mempunyai sasaran tersendiri dan budaya pembelajaran pula akan di amalkan.

saya mulakan dengan budaya pembelajaran bagi Pendidikan Jasmani, bagi memudahkan anda memahami, saya akan menyampaikannnya dalam bentuk point.

Budaya pembelajaran bagi Pendidikan Jasmani saya simpulkan dalam tiga point :

  • Penglibatan murid secara aktif dan selamat
  • Interaksi yang kreatif dengan rakan, bahan mahupun alatan yang digunakan
  • Penyimpanan rekod kegiatan murid sebagai bukti pembelajaran



Seterusnya saya berikan pula budaya pembelajaran bagi Pendidikan Kesihatan, juga mempunyai tiga point :

  • Penglibatan murid secara penghayatan ilmu dan pengetahuan
  • Interaksi dengan guru, rakan dan masyarakat
  • Penyimpanan rekod kesihatan dan kegiatan murid sebagai bukti pembelajaran


Teruskan mengikuti penulisan saya..

Terima Kasih..

=)











Bersama tingkatkan kecergasan diri demi menjamin kesihatan di masa hadapan.. =)

0 comments:

Catat Ulasan

Pengikut